Promocja i reklama

Czemu warto współpracować z agencją SEO?

Uzyskaj więcej informacji o usługach świadczonych przez agencję SEO

Firmy lub administratorzy witryn internetowych, którzy marzą o tym, aby pojawiać się na wysokich pozycjach w wynikach wyszukiwania, są w stanie to osiągnąć na co najmniej 3 sposoby. Pierwszy – najbardziej wadliwy – to podjęcie starań osobiście. Nie posiadając wiedzy w problematyce SEO i nie śledząc codziennie informacji o modyfikacjach w algorytmie Google, trudno postępować dobrze i – najważniejsze – efektywnie. Drugie podejście to zatrudnienie na etat doświadczonego SEOwca, aczkolwiek nie każde przedsiębiorstwo może sobie na to pozwolić z uwagi na koszty. Trzeci sposób to podjęcie współpracy z agencją SEO. Wydatki przeznaczone na zadania agencji SEO można dostroić do możliwości finansowych zleceniodawcy. Atutem zlecania działań agencji SEO jest to, że obok specjalistów od SEO w zatrudnione są tam dodatkowo osoby od grafiki, kampanii Google Ads, kodowania i kreatywnego pisania służące rzeczową pomocą w tych sferach.

Firma SEO – przejrzystość jej prac to podstawa

Polskich agencji SEO jest wiele. Co wziąć pod uwagę w trakcie doboru podmiotu, która poprawi naszą widoczność w wynikach organicznych przeglądarek? Radzimy postawić na markę, która istnieje na rynku od kilku lat. Liczba agencji SEO, ale również tych kreatywnych czy marketingowych, co roku się zwiększa, co nie zawsze idzie w parze z jakością usług. Współpracując z firmą, która istnieje od minimum dziesięciu lat, można mieć pewność, iż posiada ona spore doświadczenie i może w każdej chwili pochwalić się pokaźnym portfolio swoich dotychczasowych klientów. Na stronach agencji SEO zazwyczaj obecna jest zakładka „Case study”. Przed sygnowaniem umowy warto przeanalizować opisy takich przypadków, żeby wstępnie zobaczyć, jakich wyników można się spodziewać po danej agencji, a także to z jakimi przeszkodami się mierzyła i z jakimi branżami pracowała. Solidna agencja SEO to taka, która pracuje transparentnie: informuje o harmonogramie prac na najbliższe tygodnie, ale również przekazuje raporty z ukończonych działań i ich efekty.

Kolejna nie do przecenienia kwestia to personalizacja oferty i dostosowanie zakresu prac do charakteru działalności prowadzonej przez zleceniodawcę agencji. Jeśli agencja SEO na pytanie ofertowe reaguje w parę minut, a oferta sprawia wrażenie uniwersalnego szablonu, należy traktować to jak sygnał ostrzegawczy. Po wysłaniu zapytania pracownik kompetentnej agencji SEO winien skontaktować się z potencjalnym klientem, aby poprosić o dodatkowe dane o firmie, konieczne do przygotowania dla niej kompleksowej oferty. Mamy tu na myśli dane, których nie da się znaleźć na własną rękę w sieci, jak przykładowo informacja o prowadzonych dotąd działaniach SEO czy o kluczowych dla klienta usługach lub towarach, które pragnie wypromować.

Jaki model rozliczenia z agencją SEO jest najkorzystniejszy?

Nieufnie należy podejść do agencji SEO, które sugerują typ współpracy z opłatą za uzyskany efekt. W takim systemie klient rozlicza się z agencją SEO wtedy, kiedy frazy kluczowe zdobędą uzgodnione w umowie pozycje w SERP (przykładowo wejdą do Top10 albo do Top5). To nadal często proponowany rodzaj rozliczeń, jednak niesie ze sobą spore niebezpieczeństwo – można wszak osiągnąć błyskawiczne rezultaty za pomocą łamania standardów określonych przez Google. Stale modyfikowany algorytm również nie pomaga w spełnieniu obietnic złożonych klientowi, zatem solidna firma SEO nigdy nie gwarantuje osiągnięcia konkretnych efektów. Jeśli idzie o cenę za współpracę z firmą SEO, to rzadko jest ona stała – zazwyczaj w pierwszych miesiącach po zawarciu umowy potrzebne jest zaangażowanie większego budżetu, by opracować dokładny audyt SEO, a w następnej kolejności wcielać w życie wszelkie wymienione w nim zalecenia. W kolejnych miesiącach współpracy, jak strona klienta jest już zoptymalizowana, koszty prac bywają o wiele mniejsze.

Nasze dane teleadresowe:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków

Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail: [email protected]