O filtrach ręcznych od Google i nie tylko
Filtry Google są rodzajem kary nakładanej na portale internetowe, które są stworzone niezgodne z opracowanymi przez Google zasadami dla webmasterów. Istnieją dwa typy kar – filtr automatyczny albo filtr ręczny. Filtry ręczne nakładane są przez pracowników Google Webspam Team, z kolei algorytmiczne nakłada sam algorytm Google.
Jakie są konsekwencje nałożenia filtrów od Google?
Strony, które zostały ukarane filtrami i banami Google odnotowują znaczny spadek w wynikach zwracanych przez wyszukiwarkę. Za najbardziej rażące przewinienia Google może ukarać całkowitym wyrzuceniem z wyników wyszukiwania. Z reguły spotkać możemy jednak filtry od Google, które uniemożliwiają osiągnięcie dobrych pozycji w wyszukiwarce lub które sprawiają, że zawartość strony nie zostaje indeksowana. Czas trwania kary jest zależny od jej typu. Filtry ręczne nakładane są zazwyczaj na miesiąc, algorytmiczne do czasu aż roboty Google znów wejdą na naszą stronę. Oczywistym warunkiem zdjęcia filtrów w obu przypadkach jest dostosowanie strony do zasad wytyczonych przez Google.