Tematyka informatyczna Tematyka witryn internetowych

Usuwanie linków z Google, czyli sposób na ściąganie filtra

Zauważyłeś raptowny spadek pozycji Twojej strony? Czy strona przestała także pokazywać się w wyszukiwarce po wprowadzeniu konkretnych i wypozycjonowanych uprzednio wyrażeń? Wszystkie działania, mające na celu poprawę sytuacji, nie dają żądanych efektów? Jeżeli zaobserwujemy powyższe objawy, oznaczać to będzie obciążenie domeny filtrem Google.

Jak działa filtr Google

Zanim przystąpimy do jakichkolwiek czynności należy wyjaśnić czym są filtry Google. Blokada pojawia się wskutek błędnego pozycjonowania – głównie przez pozyskiwanie linków z podejrzanych stron. W tym przypadku stosowany jest filtr ręczny, a ściągniecie takiego filtra może trwać od 1 nawet do kilkunastu tygodni. Jeżeli jednak blokada spowodowana była np. błędem na stronie, to będziemy mieć problem z filtrem algorytmicznym i tym razem usuwanie filtra Google może trwać od kilku miesięcy do nawet roku.

Jak ściągnąć filtr ze strony?

Jedynym sposobem usuwania filtrów Google jest wykonanie listy linków kierujących do naszej strony (najlepiej zrobić to przy pomocy Google Webmaster Tools), a następnie zweryfikowanie, które z nich są dla niej szkodliwe – proces ten usprawnią nam odpowiednie narzędzia takie jak Seo odkurzacz. Po „odłowieniu” linków przeznaczonych do usunięcia z Google, należy wrzucić do Google Webmaster Tools plik disavov zawierający niechciane linki. Aby wykonać wszystkie powyższe działania potrzebujemy sporej wiedzy i dokładności, ponieważ wykasowanie dobrych linków zaszkodzi naszej domenie.

Usuwanie linków z Google – kiedy zacząć?

Ściągnięcie filtru blokującego domenę powinno stać się sprawą priorytetową. W czasie trwania blokady strona jest w stanie utracić ogromną ilość wejść, co może narazić firmę na straty finansowe, dlatego też nie należy czekać z uzyskaniem rady u doświadczonego specjalisty. To z tego powodu trzeba jak najprędzej przekazać problem fachowcom.