Zgodnie z internetowym wydaniem Słownika Języka Polskiego PWN audyt to kontrola firmy, spółki czy przedsiębiorstwa pod kątem przeróżnych czynników, m.in organizacyjnych i finansowych, a także ocena możliwości przyszłego rozwoju. Co, mając na uwadze powyższe, oznacza zatem audyt SEO? Jest to dogłębna analiza strony www, oceniająca przeróżne jej elementy, jak kod strony, hierarchię nagłówków, tytuły i opisy meta, szybkość wczytywania się witryny i wiele innych aspektów. Nie licząc samego wskazania nieprawidłowości i błędów, w szczegółowym audycie SEO muszą znaleźć się również wskazówki co do rozwiązania wymienionych problemów.
Audyt SEO bada stronę internetową pod kątem użyteczności, zgodności ze standardami W3C, treści na stronie, jak również poprawności kodu. Prócz tego sprawdzane jest także, czy strona jest przyjazna dla wyszukiwarek. Mówiąc krótko, audyt SEO zleca się agencji, by wykazała ona wszystkie błędy na stronie i – co kluczowe – zaleciła rozwiązania, które pozwolą je naprawić.
Audyt SEO – sporo błędów zdoła spostrzec tylko człowiek
W internecie można znaleźć mnóstwo narzędzi i stron, za pomocą których można szybko i bez ponoszenia żadnych kosztów przeprowadzić audyt SEO strony internetowej. Atuty takiego rozwiązania? Szybkość i cena. Wady? Długo by wyliczać. Bezpłatne narzędzia czy też wersje testowe z ograniczaną funkcjonalnością, nie są doskonałe. Jeżeli już przyuważą jakieś uchybienia na stronie, to na ogół nie wszystkie. Mnóstwo pomyłek (przykładowo w kodzie) dostrzec można tylko podczas analizy przeprowadzonej nie przez algorytm, a przez człowieka.
Na audyt SEO przeprowadzany przez agencję trzeba poczekać w większości wypadków od kilkunastu dni do mniej więcej 30 dni. Okres na przekazanie raportu powinien zostać wskazany w umowie zawartej z firmą, która zadeklarowała, że go zrealizuje. Audyt płatny umożliwia wykrycie wszelkich kluczowych problemów ukrytych na stronie. Jeżeli strona była utworzona na platformie typu Shoper czy Magento bądź na darmowym szablonie, to problemów do poprawy może być cała masa. Kiedy strona wolno się ładuje i ma właściwie zerową widoczność na ważne dla klienta słowa kluczowe, to także są to znaki, iż zamówienie w zewnętrznej firmie SEO audytu jest dobrym rozwiązaniem.
SEO audyt – co wykaże, gdy będzie zrealizowany uważnie
Rzetelnie przeprowadzony audyt SEO może obnażyć masę błędów strony, między innymi:
- powolne ładowanie się strony w wersji na komputer oraz na urządzenia mobilne,
- błędy strony w wersji na komórki, takie jak nieprawidłowe wyświetlanie się jakiś obrazów,
- nieprzetłumaczone wersje językowe strony,
- poprawność w hierarchii nagłówków,
- problemy z dostępnością strony dla botów wyszukiwarek,
- przyczyny słabej widoczności strony na frazy kluczowe,
- brak lub nieuzupełniona wizytówka Google Moja Firma,
- brak tytułów i opisów meta,
- niska jakość treści na stronie,
- poprawność kodu strony,
- faktyczna liczba zaindeksowanych podstron,
- brak lub niewłaściwa integracja z narzędziami Google (przykładowo Google Analytics)
.
Nasze dane teleadresowe:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków
Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail:
[email protected]