Dalsze informacje o pozycjonowaniu stron Kraków na seo4.net/pozycjonowanie-stron/
Funkcjonują trzy kluczowe metody pozycjonowania:
– pozycjonowanie lokalne,
– pozycjonowanie Long Tail, a więc na tzw. długi ogon,
– pozycjonowanie okresowe.
Pozycjonowanie Lokalne
W tym pozycjonowaniu istotne jest dołączenie do słowa kluczowego nazwy wybranej lokalizacji.
W pozycjonowaniu lokalnym można wziąć pod uwagę przeważnie:
– dzielnicę (przykładowo “sklep RTV Widzew”)
– miejscowość (“saksofonista Kraków”)
– państwo (“kompozytor Polska”)
Pozycjonowanie lokalne świetnie sprawdzi się w działaniach dla przedsiębiorstw lokalnych, które kierują swoją ofertę tylko do klientów przebywających na tym samym obszarze. Taka strategia pozycjonowania jest wykorzystywana też wówczas, gdy firma ma niewiele finansów na promocję i nie ma możliwości konkurować na frazy niezawierające dopasowania regionalnego, np. zamiast “nauka gry na pianinie“, to “nauka gry na pianinie Kraków”.
Pozycjonowanie Long Tail, a więc na tzw. długi ogon
Następny model pozycjonowania to dobre i sprawdzone rozwiązanie dla osób posiadających niewielki budżet na reklamę. Dzięki należytemu dobraniu słów kluczowych, nie tylko będzie można wejść w niszę powiązaną z konkretna branżą, ale też stawki za reklamę w Google Adwords ulegną istotnej obniżce. Pozycjonowanie Long Tail to też znacznie niższa konkurencja. Kluczowe jest także to, że rośnie trend wpisywania rozbudowanych zapytań w wyszukiwarkę Google.
Frazy pozycjonowania Long Tail to np.:
– obuwie Nike Tanjun białe sklep online,
– golarka Eldom MT500 szara,
– smartfon Huawei Y7 biały.
Pozycjonowanie na długi ogon jest niesłychanie istotne szczególnie dla sklepów działających w sieci. Z wykorzystaniem tego typu fraz, sklepy posiadające w swojej ofercie nader obszerny asortyment towarów mogą efektywniej zdobywać pożądane pozycje w wynikach wyszukiwania.
Pozycjonowanie okresowe
Pozycjonowanie okresowe pełni specjalną rolę przed cyklicznymi lub jednorazowymi wydarzeniami, takimi jak Dzień Kobiet, Zielone Świątki czy Światowe Dni Młodzieży. Ten rodzaj pozycjonowania będzie szczególnie efektywny, jeżeli popularna w danym czasie fraza zostanie znaleziona i użyta odpowiednio wcześniej. Zwykle pozycjonowanie okresowe wykorzystywane jest w sektorze gastronomii i turystyki. Najczęściej powinno się rozpocząć je na osiem do dziesięciu tygodni przed interesującym nas wydarzeniem, żeby wyszukiwarka Google zdążyła na czas zaindeksować nową albo uzupełnioną treść strony internetowej.
Nasze dane teleadresowe:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków
Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail:
[email protected]